A ubicuidad da internet e dos dispositivos móbiles permiten unha novo paradigma, no que os cidadáns monitoran a súa contorna a través de devanditos dispositivos colleitando datos (audio, vídeo, localización, etc.) de forma consciente e/ou inconsciente. Neste contexto os servizos electrónicos xogan un papel crave na explotación de toda esta información e metainformación.
Tecnoloxías como a localización vinculada a redes sociais e a súa adopción masiva abre novas portas a servizos dirixidos á mellora da calidade de vida nas cidades. O traballo en redes esporádicas e distribuídas tamén é un campo cunha interesante proxección neste sentido.
A inmensa cantidade de información de todo tipo compartida obriga a ofrecer novas funcionalidades no campo da web semántica facilitando a personalización e recomendación de contidos. As aplicacións son múltiples; desde as máis evidentes en servizos engadidos en redes sociais, a outras con impacto máis directo na educación e divulgación de coñecemento en museos ou outras instalacións educativas.
Por outra banda, o uso masivo de plataformas de e-learning en diferentes niveis educativos marcou un punto de inflexión no ensino en distintos aspectos e é unha fonte incontestable de información sobre os estudantes, os seus costumes, as súas formas diferentes de aprender e de relacionarse entre eles, cos docentes e cos contidos educativos.