Grupo de Tecnoloxías da Información (GTI)

O Grupo de Tecnoloxías da Información, integrado en atlantTTic, investiga en tecnoloxías intelixentes en rede, aplicacións avanzadas, análise de datos e intelixencia artificial. Ten unha forte orientación á transferencia tecnolóxica. Ó longo da súa traxectoria colaborou coas principais empresas TIC galegas (Televés, R, Optare, SAEC DATA, Quobis…) e españolas (Telefonica, Indra, Abengoa, Cellnex…). A nivel internacional destacan as súas colaboracións con Nokia e Oulu Smart City.

Ata a data produciu dúas spin-offs, unha das cales (Infinbox) permanece activa no mercado de aplicacións multimedia para contornas hospitalarias. En 2017 foi un dos sete grupos galegos seleccionados para o programa Ignicia de valorización de resultados de I+D. É Grupo de Referencia Competitiva da Xunta de Galicia desde desde as orixes do programa. Da súa man, a Universidade de Vigo foi admitida no consorcio internacional Open Air Interface en Tecnoloxías de rede e forma parte de comité executivo da acción COST Chipset para computación de altas prestacións (HPC) e Big Data. Os seus catorce apps do proxecto Accegal, entre as que destaca PictoDroid Lite, axudan á comunicación de persoas con diversidade e contan na actualidade con preto de 90.000 descargas. Adicionalmente, colaborou coas forzas de seguridade españolas na persecución de delitos na rede. Nese contexto, a súa tecnoloxía de chatterbots foi a base para o desenvolvemento de NegoBot e actualmente utilízase para o desenvolvemento de asistentes virtuais e tutorización en plataformas de aprendizaxe electrónica.

Liñas de Investigación

Redes e servizos multimedia
Redes 5G
Análise de datos e intelixencia artificial
Redes inalámbricas e comunicacións móbiles
Optimización do rendemento das redes
Comunicación home-máquina
Tecnologías de distribución multimedia
Redes de comunicaciones 5G
Análisis de datos
Redes inalámbricas
Aplicaciones avanzadas

Palabras clave: multimedia, 5G, análisis de datos, redes inalámbricas, aplicaciones, comunicacións móbiles, redes heterogéneas, virtualización, PLN, chatterbots, comunicación aumentativa e alternativa, accesibilidade

• Protocolos para optimización de redes de acceso 5G (arquitectura TSA).
  • Solucións para despregamento e orquestración de operadores virtuais especializados (ex. IoT).
  • Sistemas de comunicación aumentada home-máquina.
  • Solucións para a extensión de aplicacións multimedia a través de distintos terminais (arquitectura UbiSmart).
  • Servizos multimedia intelixentes para redes definidas por software, chatterbots intelixentes para suplantación humana en redes (Negobot).
  • Xeración automática de linguaxe natural, análise de contido e sentimento en textos mediante técnicas de intelixencia artificial.
  • Modelos económicos de redes avanzada.
  • Análise de datos industriais e comerciais a gran escala para sistemas de intelixencia de negocio.
Quen
Tipo Colaboración
King’s College London Aplicación de Sistemas Multiagente e Teoría de Xogos a sistemas normativos.
AGH University of Science and Technology (Cracovia, Polonia) Optimización heurística mediante algoritmos evolutivos.
Iskratel (Eslovenia) Redes intelixentess
Faculty of Electrical Engineering and Computer Science VŠB-TUO (Ostrava, Rep. Checa) Sistemas complexos
Core Network Dynamics (Alemania) Redes 5G
Grupo de redes, Universidad de Oulu (Finlandia) Optimización de redes, redes intelixentes