Quantum technology components for space communication (QuTechSpace)

Ano: 2024

Investigador principal: Marcos Curty Alonso

Fonte financiación: Unión Europea, HORIZON-CL4-2023-SPACE-01

Período: 01/01/2024 - 31/10/2026

ID: 101135225

O obxectivo de QuTechSpace é impulsar o desenvolvemento de componentes clave para a comunicación cuántica no espazo e facilitar a estandarización da tecnoloxía. Con este fin, avanzaremos en tres compoñentes tecnolóxicos principais: fonte de fotóns entrelazados (EPS), fonte de preparación e medida (P&M) e o software de post-procesamento para o protocolo QKD. En particular, aumentaremos os parámetros de rendemento, como taxas de envío, reduciremos o tamaño, peso e consumo de enerxía (SWaP) e realizaremos a cualificación espacial do hardware. O desenvolvemento tecnolóxico irá facilitar o proceso de estandarización das tecnoloxías e sistemas de comunicación cuántica no espazo mediante a participación activa en organismos de estandarización. Ao incluír entidades europeas que van desde académicos a novas empresas espaciais e desenvolvedores de tecnoloxía cuántica ata grandes integradores de sistemas, o ecosistema europeo conxunto será incluído no proceso e xuntos traballaremos cara ao obxectivo conxunto de alcanzar a soberanía europea nas tecnoloxías cuánticas no espazo. QuTechSpace tamén terá en conta os desenvolvementos no ámbito da comunicación cuántica no espazo. O desenvolvemento tecnolóxico será completado a través de probas nun entorno relevante, alcanzando TRL 6. Ademais, os diferentes compoñentes tecnolóxicos serán probados xuntos nunha implementación de extremo a extremo da cadea cuántica no laboratorio, proporcionando ideas cruciais sobre o corazón dos sistemas de comunicación cuántica baseados no espazo. Finalmente, é importante destacar que os compoñentes desenvolvidos poden ser utilizados tanto para a distribución de chaves cuánticas como para a realización da internet cuántica. QuTechSpace rematará dando unha perspectiva e recomendacións para futuros desenvolvimentos e implementacións de sistemas de comunicación cuántica.